Tuesday 7 February 2012

hari bahagia seorang wanita..

AKU SAYANG BAPA AKU (pengakuan)

Semua orang sayang bapa la. Ya tak dinafikan. Tapi kalau korang baca statement kat bawah ne. Mesti sayang korang makin tambah. Aiseh.

Statement ne aku copy jak dari facebook. Hehe copycat. Tapi oleh kerana ia membuatkan aku sedih dan ******** sebab tu aku maw copy juga.



APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH


Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?


Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

(sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)

Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥

* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya... saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.

* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya.

* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian...♥



sedihkan ;(
tipulah kalau korang cakap tak sedih. Clash dengan boyfriend boleh pula nangis2. Ooppss, mulut celupar sikit. Hehe.

Eh, tapi apasal pula tajuk entry ne lain dengan apa yang di post. Hehe. Actually, ada lagi..

Hmm, hari bahagia seorang wanita adalah pada hari perkahwinannya. Wah! time tu memei la (KL gangster la pula) happy gila2 kan tahap +++ happy. Tapi dalam kita bergembira, pasti ada yang berduka. Eh, macam lagu raya. Hehe. Tapi serius memang ada yang sedang menangis tapi actually bukan sedih tapi mengeluarkan air mata bahagia dan tentunya rasa sayu juga saat lafaz ijab nikah kita tu.

Rupa-rupanya.. Bapa dan mama kita menangis. Nampak macam cool kan tapi dalam hati. Ada sebab bapa kita nangis sebenarnya.. Hmm..


video ne jugak buat aku sedih+******** :(

Bukan la maw suru korang sedih2. Tapi bila hayati lirik lagu tu, ada betulnya. Saat lafaz sakinah (akad nikah) dilafazkan time tu kita sudah menjadi tanggungjawab kepada seorang lelaki tetapi bukan bapa kita lagi tapi kepada insan yang bergelar suami. Tengok betapa besarnya tanggungjawab seorang lelaki tu. Mereka la yang akan memimpin golongan hawa ne. Sesungguhnya, kaum wanita ne sangat rapuh imannya, perlukan pimpinan. Lagi pun iman manusia ada pasang surutnya. 

Dan kepada bakal2 suami diluar sana dan bakal2 isteri juga, try la dengar dan hayati lagu ne. Mungkin pesanan tu tidak terlafaz dari mulut bapa mertua dan bapa anda tetapi bagaimana pula disudut hatinya..?

# Pilihlah calon suami dan isteri yang membawa kita ke jalan redhaNYA. Tapi kena ingat juga, nak yang soleh kenalah jadi solehah dulu dan nak yang solehah kenalah jadi soleh. Rightio.. (^_^)



No comments:

Post a Comment